31012012 tiistai: etureidet

Halojata halloo. Terkut jälleen kerran salilta. Eilen tuli valvottua vähän pitkään, tänään duunissa jo väsymys painoi, mutta se ei ole esti treenille ;) Kummasti sitä aina piristyy kun pääsee puntille :)

Tänään oli vuorossa etureidet. Salla varmaan sanois jotain, mutta mä pumppasin kevyesti vielä olkapäitäkin. Pitää varmaan keskustella mun olkapääfiksaatiosta :D Kyllähän sen tietää että liika on liikaa ja lihaksien pitää saada levätäkin, että tapahtuisi sitä kasvua… mutta no, jos joku viisas siellä koneen äärellä tietää, niin onko kevyestä pumppailusta enemmän haittaa vai hyötyä vaiko mitään väliä, jos sitä tekee ns. välipäivinä???? No juh…

Reidet sai kyllä kyytiä tänään. Oli taas vähän ruuhkaa prässeissä :/ grah. Toivottavasti laajennuksen myötä tulee lisää prässejä, ei kyl varmaan tuu, mut pysty hacki sais kyllä tulla. Mä luulen kyllä että ainakin jokunen äijä on sitä toivonut, toteutus on sitten asia erikseen :o Joudun siis edelleen tekemään pystyhackin tangolla :/ mä HALUAN sen laitteen! TAHTOO! Ihme ettei sitä löydy tuolta, on se kuitenkin aika peruslaite… tietääkseni.

Kyykyt tein tänään smithissä. Siinä saa taas vähän erilaista tuntumaa. Kyykkäsin kyllä niin syvään, että morjens, syvemmälle ei voi enää mennä :D No jos ohjelmassa lukee syväkyykky, niin se on silloin syväkyykky :D Olen kuuliainen oppilas ;) juh. Mun pitäs nyt vaan hankkia ne polvenlämmittimet, jotka kevyesti tukee, mut ei mitään siteitä. Ja ja ja ja rannetuet pitää myös laittaa listalle. Sen verran alkaa joissain sarjoissa olemaan painoa, puhun nyt siis esim. vinopenkistä, että tarttis vähän tukea. Miten mä yht´äkkiä hyppäsin kyykystä vinopenkkiin, joka ei ollut ees tämän päivän ohjelmassa. Mun tekis mieli myös hankkia nahkaset vetoremmit, vaikka niistä ollaan vissiin vähän kahta mieltä. Jotkut tykkää että ne on ihan hanukasta, koska ne venyy, mutta mä oon kokeillut salilla nahkasia remmejä ja ne tuntui todella miellyttäviltä. Vetoremmit on kyl ihan ehdottomat, vaikka jotkut on sitä mieltä, että eihän niitä painoja remmeillä vedellä, mutta ihan oikeesti, kun niitä käyttää, niin ei tartte laittaa turhaa voimaa siihen puristamiseen käsillä ;)

Kaikinpuolin jees treeni tänään siitäkin huolimatta, että mentiin vähän puolivaloilla salille, mutta kyllä se potku sieltä taas löytyi. Kävin vähän kurkkimassa meidän salin laajennuksiinkin tänään. Kävin nimittäin hakemassa steppilaudan meidän uudesta välinevarastosta ja siinä samalla sain vähän kurkattua uusiin jumppasaleihin :) Hyvältä näytti, harmi vaan, etten juuri käytä niitä mihinkään, mut jos nyt joskus jollekin venyttelytunnille tms. osallistuis ;)

Tässä mun herkut :) Kahvia maidolla ja mustikoita. Tänään tuli duuniin Subit, olin tilannut grillatulla kananrintafileellä vaan mun patongista löytyi jotain epämääräiseltä näyttävää paahtopaistia, kuulema ihan hyvää, useimmat oli tilannut paahtopaistilla patonkinsa, mutta kun se ei ollut kanaa niin jäi sitten syömättä ja vein sen duunin jälkeen J.Oholle :) Teki kauppansa :) Oli kuulema ollut hyvää!

Tekee muuten pahaa katsoa kun joku tekee maastavetoa ihan päin pylleröä, selkä köyryssä, niin että näkee ettei liike voi mennä mitenkään perille sinne minne kuuluisi. Siinä tehokkaasti varmasti onnistuu hajottamaan ittensä / selkänsä. Mulla on ainakin sellainen kokemus, että maastaveto on aika tekninen liike, varsinkin sjmv on tosi vaikee liike… mun mielestä. Viimeksi kun treenattiin valmentajan kanssa puolikasta mavea, niin hiottiin sitä tekniikkaa oikein urakalla ja kyllä mä sainkin puhtaat sarjat sit vedettyä, mutta sillä kokemuksella voin sanoa että liike on tekninen, ei helppoa. Jotenkin ajattelis, että jos jollekin laitetaan saliohjelmaan maastaveto, niin se pitäs myös opettaa tekemään kunnolla. Tuli vaan mieleen… kun aina pitää vähän kyylätä :D hehe.

Oi oi, jokohan tässä ois jauhettu tarpeeksi tälle illalle. Palaillaan :)

5 vastausta artikkeliin ”31012012 tiistai: etureidet”

  • Pelkoni ja arkuuteni maastavetoa ja suorinjaloinmaastovetoa kohtaan on siis aiheellinen. :D Ei vaan tosissaan, mie koen ne myöskin kamalan vaikeiksi liikkeiksi ja yritän vaan sluiballa eteenpäin niitä opettelematta. :p

  • Mutta sitten kun näkee jonkun sellaisen ihmisen tekemässä mavea joka sen osaa, niin näyttäähän se helpolta, vaan ei musta ainakaan ole :o :D Oppia ikä kaikki, rohkeesti vaan treenailee tekniikkaa. Tosin ilman maveakin varmasti voi elää :D mutta mun on vähän pakko harjoitella tekniikka oikein ja perusteellisesti, koska se kuuluu mun saliohjelmaan :)

  • Momin: mulla on ristiriitaiset kokemukset vetoremmeistä. Olin käyttänyt suht alusta asti remmejä. Tosin mulla on ollut käytössä ne neiti remmit pehmusteilla :P Mutta jokatapauksessa tuloksena on aivan olematon puristusvoima. Se on esim osasyy siihen etten pysty vetää leukaa käytännössä ollenkaan! Eli jos saiain kertoa oman mielipiteen niin remmien käyttö olis hyvä vasta vaikka vikassa kovassa sarjassa. Tai esim viimeistään silloin kun on vaikka jo toinen liike jossa joutuu puristaa isommatkin painot käpälillä. Mutta tämä on vain yksi mielipide monista :)

    Mappe: kannattaa kokeilla kevyesti ja harjoitella kepillä. Ne ovat kuitenkin aika kokonaisvaltaisia liikkeittä molemmat. Ja mitä kokonaisvaltaisempi on liike sitä eniten saa myös kaloreita poltettua, kun moni lihas jännityy saman aikaan! Eniten itse koin joskus alkuun estona niiden tekoon se että se asento oli minusta liian omituinen, näin miesvaltaisella salilla tehtynä ;) Mutta tee ihmeessä ja jos et itse osaa niin pyydä joltain OIKEASTI osaavalta apua alkuun. Ja tosiaan alkuun se pelkkä puukeppikin riittä!

    • ”Eniten itse koin joskus alkuun estona niiden tekoon se että se asento oli minusta liian omituinen”..

      Kuin miun näppikseltä. :D Ehkä alan harjoittelemaan taas kotona, mutta tällä kertaa miehen silmien alla, jos sitten uskallan salillakin alkaa kokeilemaan. :)

  • Hei kiitos Elsil kommentista. Näin olen jostain toisaaltakin opiskellut, että jotkut kokevat, että puristusvoima voi kärsiä. En itsekään käytä remmejä kuin silloin, kun painoa on suht paljon. Itse olen kokenut niistä olevan suuresti apua. Itse jos puristan liioin kämmenellä, niin saan kipeytymään koko kyynärvarren :o mutta remmejä käyttäessäni en ole törmännyt tuohon ongelmaan :) Ja itse teen aina ensin maven ihan ilman painoja,tai siis vain pelkällä tangolla kokeillakseni juuri sen liikkeen, että se menee oikein, vasta sitten lisään painoja tankoon :) Tämä on mun tyyli.

Kommentointi on suljettu.