Kovin otti koville

Nonnih, lauantai iltaa jälleen kullekin säädylle. Tähän mennessä takana ehkä taasen ihanaakin ihanampi lauantai päivä. Lukuunottamatta kaupan ruuhkasesonkia, joka ehkä ihan vain snadisti alko ottaa aivoon, kun olin ensin viettänyt salilla tovin jos toisenkin ajaen itseni aika finaaliin. Siinä ei ihan hirveesti huvita ihmispaljouden keskellä sitten enää hikoilla ja yrittää väistellä perheitä jotka jyräävät kärryillään ylitte :/ blah.

Joka tapauksessa aamun aloituksen hoiti iloiset koirakaverukseni. Kummatkin olivat tuossa kello yhdeksän aikoihin sitä mieltä, että hei, nyt ois aika lähtä ulos pissille. No  niin sitä sitten mentiin. Ja tällaisena body ihmisenä minähän en käynyt enää laakereilleni makaamaan, vaan ryhdyin puuron valmistukseen ja kahvien keittoon. Aamupuurot naamaan, kahvit kyytipojaksi, vähän kotitöitä, imurointia, vessan pesua… jääkaapin pesua (mitä mä oon touhunnut????), astiakoneen laittoa ja pintojen hinkkausta. Joo… jokin pieni pesäpuuhasteluvimma iski kesken kaiken ja aina mulla ampuu asiat vähän yli :D Sittehän ehdin vielä vetää mukavasti välkkäriksi proteiinipirtelön ja niin sitä oltiin valmiina päivän haasteeseen : JALKATREENI! Kun vuorossa on jalkatreeni, sitä henkisesti jo valmistautuu pieneen kuolemaan salilla. Niinhän siinä kävi tänäänkin :D haha.

Kovaa settiä siis tänäänkin, säälimättä yhtään ketään, vähiten itseäni :D Aloittelin lämmittelyt soutamalla ja sitten tein kevyttä kyykkysarjaa ihan vain neljänkympin painolla, mutta kyllä perse nuoli lattiaa siinä vaiheessa, eli syvään syvään syvään! Joku viisas tulisi varmaan taas sanomaan, että hei kuules, kulma ei saa ylittää yhdeksääkymmentä astetta, tai polvet on kovilla. Jaa-a, no voi olla, mutta sitten jos huomaa että polvet on kovilla, niin voi pitää tuosta säännöstä kiinni. ;)

Siitä sitten prässin kimppuun ja tänään lähti!

-prässi 100kg lämmittelyt 125kg 150kg 170kg sarjat 10 leveetä ja putkeen 10 kapeeta (jalkojen asento siis :D jos joku miettii että WTF?) Kummasti löyty se polte sinne etureiskaan ;)
-yhdenjalan prässi
-askelkyykky smithissä
-hack
-reisiojennus

(ja tähän väliin lisättäkööt, että olin jo aika tunnelissa tuossa vaiheessa. Ihan hetken mietin, että helvetti, mä jätän takareidet maanantaille, mutta nojaillessani reidenkoukistus laitteeseen päätin, että p:n marjat, mähän teen sen!)

-reiden koukistus istuen
-reidet selkäpenkistä (ihan hiton hyvä liike! jos joku ei tiiä mistä kyse, niin kysyköön, kerron)

Ja loppuhuipennukseksi vielä vatsat
-vatsarutistus vastuksella
-jalkojen ylivienti taljassa (Kertulta taas idea tähän, hyvä liike!)
-linkkuveitsi ristiin ja ylös alas… haha, no semmonen liike kyl te tiiätte ;)

Ojentajaa. Hmmm… kyllä sinne on varmasti vähän tullut lisää tavaraa. Sitähän tässä tahkotaan, muotoa muotoa muotoa, lisää lisää lisää. Huomatkaa myös mun polvenlämmittäjät pohkeissa :D sama kait se on mitä sitä lämmittää.
Joku keräilee itseään salin lattialta. Loppuvenytykset oli niin ah tervetullutta tuon rutistuksen jäljiltä. Eikä saunakaan pahalta tuntunut. Täydellistä siis!

Semmosta siis tänään. Olen kantanut korteni kekoon kohti unelmaa :) Jee. Ai niin, kerrottakoot vielä viimeyön painajaisesta. Jostain syystä olin unissani osallistumassa ensi viikonlopun kisoihin. No niin, kisapaikalla tajusin, etten omista edes kisabikineitä, saatika että tukka ois ollut hyvin, eikä se kisakuntokaan ollut ihan kohillaan :D hirvee paniikki päällä… Onneksi se oli unta ;) haha.

8 vastausta artikkeliin ”Kovin otti koville”

  • reidet selkäpenkistä (ihan hiton hyvä liike! jos joku ei tiiä mistä kyse, niin kysyköön, kerron)
    Nyt siis kysynkin mistä on kyse ei tiiä? :)

    • Heissuli Tiina :) Juu, eli tiedät tuon penkin mistä tehdään selän ojennukset? Juu tiedät :) Eli siinä sitten liikettä ei tehdäkään ikäänkuin selällä (väkisin se selkäänkin hieman ottaa), vaan puristetaankin liike takareisillä. Tähän auttaa kun painaa polvia / reittä penkkiä vasten ja tuo itsensä ylös käyttäen liikeeseen takareisiä :) Ottaa oikein mojovasti kohteeseen. Lisää haastetta saapi ottamalla levypainot käyttöön, mutta aluksi kannattaa hakea tuntumaa ihan omalla painolla, että keksii sen jujun siihen hommaan :) Ei muuta kuin Tiina treenailemaan :)

  • Hei hienua, eiks ottanu hyvi vattapalikoihin uo jalkojennosto pään yli nilkkaremmeillä? :) Miten ristiin linkkuveitti? :) Ja askelkyykky, teit siis kyhyellä askeleella ku etureisi, ja siis vuoroaskelin vai yks jalka kerralla? ON OJENTAJA KEHITTYNY!! <3 Hyvä Päivi!!

    • Kyllä otti, kova liike. Ei tartte ees paljon painoo :) Siis tolla linkkuveitsellä tarkoitan sitä jalkojen ylös alas heiluttelua vuorotahtiin mahdollisimman matalalla ja sitten ristiin ;) ottaa mukavasti vatsaan myös. Niin ja tuon askelkyykyn tein Smithissä yks jalka kerrallaan. Välillä teen askelkävelyä ja otan käsiin kahvakuulat. Tehokastahan sekin on. Välillä pitää vähän vaihdella :) Ja kiitos juu, kiva jos huomaa, että kehitystä tapahtuu. Ois syytäkin :)

    • Ai niin Kerttu, lainattiin taas pari leffaa. Kerron sitten jälleen, oliko katsomisen arvoisia. Take shelter (thrilleri/draama) ja WAZ (kauhua ;)).

    • Voi Kerttu, nyt en lähtis suosittelemaan oikein kumpaakaan leffaa. Tuo Take shelter oli aivan liian pitkä. Kesti kaksi ja puoli tuntia, sen ois voinut hyvin typistää puoleentoista tuntiin! Kävi vähän pitkäveteiseksi. Juoni ja ajatus oli toisaalta ihan ok, mutta turhan ennalta-arvattavissa oli juonen käänteet :/ Ei kovin hyvä, mut ei ihan susipaskakaan :D WAZ sitten taas oli, hmmm… no se oli oikeastaan aika hyvä, varsinkin leffan loppukäänne sai multa pisteet. Ei missään nimessä arvattavissa oleva. Hieman häiritsi leffan angstinen ”ilmapiiri”, mutta tämän leffan jaksoin kuitenkin seurata alusta loppuun asti tekemättä jotain muuta siinä välillä :D Ehdottomasti parempi kuin tuo Take shelter ;)

Kommentointi on suljettu.