Kunto check !

Nyt on takana kymmenen viikon dieetti. Lopullinen kuntotsekki tehtiin tarkalleen viimeisenä dieettipäivänä :) Sain kyllä itse valita, että olisiko ajankohta ollut viime viikon keskiviikko vai sunnuntai. No tietysti valitsin sunnuntain, koska musta oli vain mielekäs ajatus, että viimeisenä päivänä se kunto punnitaan :) Ja näin tehtiin. Mulle tämä ajanjakso oli ikäänkuin leikkimielinen kisoihin valmistautuminen. Vein sen jopa niin pitkälle, että vikan dieettiviikon vedin niin sanotusti viimeistelyviikko tyyliin. Treeneissä tein pitkiä pumppailevia sarjoja. Olen ottanut väriä pintaan. Sunnuntaina jopa stailasin hieman lookkiani. (Ihan kuin Sallaa olisi kiinnostanut, onko mun varpaankynnet lakattu vai ei, mutta omaa fiilistä se nostatti :D ) 2015 150 (450x800)

Pumppia ennen poseerausta.
Pumppia ennen poseerausta.

Kymmenen viikkoakin on suhteellisen pitkähkö aika olla tiukalla dieetillä ja tiukalla tarkoitan nyt tässä kohtaa sitä, että ei syödä mitään ohi listan. Muutenhan voisin väittää että tämä kulunut kymmenen viikon jakso oli mulle aika läpihuuto juttu. Missään vaiheessa en joutunut kärvistelemään nälkääni tai törmännyt ylitsepääsemättömiin mielitekoihin. Tälle jaksolle ajoittui myös osa mun kesälomasta, enkä kyllä kokenut jääväni mistään paitsi dieettini vuoksi. Niin sanotusti pala kakkua! Toisaalta, en kyllä muista, että edellisen kisadieettinikään aikana mulla olisi ollut mitenkään erityisen vaikeaa missään vaiheessa. Voihan olla myös, että tätä juuri päättynyttä dieettiä helpotti se, ettei ole mitään kisapaineita tyyliin pakko päästä kireeksi. Mutta mut tuntevat tietävät, miten pedantti olen joka tapauksessa, joten kyllä mulle ihan tarpeeksi suuri motivaation lähde oli se, että halusin TIETYSTI näyttää itselleni ja myös valmentajalleni parhaan mahdollisen lopputuloksen. Eli kyllä mä aika pistoksissa olin kuntotsekkiä edeltävänä iltana ja sunnuntai aamupäivällä :D Tosin hyvällä tavalla. Mulla oli kohtuu varma olo, että tässä ajassa oltiin päästy siihen kuntoon mitä haettiinkin. Kisakireyttä ei edes tavoiteltu, ei siinä olisi ollut mitään pointtia!

Viime kisakondista 2014
Viime kisakondista 2014

Mitä mä sitten käytännössä dieetin aikana tein? Oikeastaan elin ihan normaalia elämää: töitä,

Tämän hetkistä kondista.
Tämän hetkistä kondista.

treeniä, ruokavaliota, kotihommia, vähän kesälomaa. Mikään ei oikeastaan muuttunut mun elämässä tämän dieetin aikana. Kiloja sen sijaan karisi lähemmäs 14 :D Eli löysät pois niin sanotusti. Ja sitähän näytti olevan ihan riittävästi. Jossain vaiheessa muo hirvitti, että ei helkkari, jääkö musta mitään jäljelle. Mutta kyllä kait sinne tulevaisuudessa tulee jäämään enemmän jäljelle kuin edellisissä kisoissa. Syytä olisi, sillä sarjaakin olen aikeissa vaihtaa. Töitähän tässä on tehty aika hitokseen paljon koko ajan. Kiintopiste on siellä ensi vuoden SM skaboissa. Kyllä mä toivoisin, että mun seuraavien kisojen kisapaino kisakireydessään tulee jäämään yli 70 kiloon. Viime kisoissa se oli kuitenkin alle 70kg ja olin tosi kireessä kondiksessa. Muutama työkaveri mulle naureskelikin, että ei naisten yleensä kuulla toivovan painavansa dieetin jälkeen ENEMMÄN kuin mitä edellisellä dieetillä painoi :D No näin ajateltunahan se kuulostaa hauskalta, mutta tämähän on tässä lajissa juuri se mitä tavoitellaan. Lisää painoa eli lihasta! Saat hyvällä omallatunnolla painaa enemmän, kunhan se paino koostuu lihaksista eikä läskistä. Kiitollinen laji siis, eikö :D

Takareisi, takareisi!!!
Takareisi, takareisi!!!

No niin. Jätetään nyt sitten omat spekulaatiot sikseen. Mennään siihen, millaista palautetta

Salla opastaa :)
Salla opastaa :)

tuli Sallalta. Sallahan on kaikin puolin hyvä valmentaja. Hän on tiukka ja äärimmäisen pedantti. Hänen valmennuksessaan ei todellakaan mennä sieltä mistä aita on matalin. Niin kauan viilataan ja höylätään, että päästään siihen parhaaseen mahdolliseen kuntoon. Ja jos sitä ei tavoiteta, niin lavalle ei kavuta puolikuntoisena. Faktahan on kuitenkin se, että valmennettavan se työ on tehtävä, valmentaja antaa siihen niin sanotusti eväät. Mun ja Sallan yhteistyö on nyt jatkunut reilu kolme vuotta. Tässä ajassa olen saanut niin keppiä kuin porkkanaakin. Sunnuntaina sain porkkanaa :D Kunto oli kuulema erittäin hyvä ja sain sunnuntaina palkita itseni :) Kipakasti Salla kuitenkin muistutti, että maanantaista heti ruotuun ja kehoitti muo olla pöhäyttämästä itseäni ennen meidän tulevaa poseleiriä, joka pidetään nyt heinäkuun lopussa. Poseerauksia viilattiin. Mun kompastuskivi on takareisi. Ne jotka ovat tätä poseeraushommaa tehneet, tietävät, että se oikeasti ON VAIKEAA. Ne jotka ovat vain katselleet kisoissa kilpailijoiden esityksiä, varmaan ajattelevat toisinaan, että on tuossakin nyt sitten kilpailusuoritus. Siellähän ne vaan pönöttää lavalla eri asennoissa ”wuhuu”! Mutta se, että sen saa näyttämään helpolta ja hyvältä, vaatiikin todella paljon harjoittelua. Se ei käy käden käänteessä. Sunnuntainakin kun harjoittelimme, multa valui hiki niin, että lattian olisi voinut mopata sen jäljiltä. Ja sen takareiden jännittäminen!!!! Miten se voikin olla niin vaikeaa. Nyt tästä eteenpäin mä harjoittelen sitä joka päivä. Ihan sama vaikka seisoisin kaupan jonossa ;) mä teen sitä silti. Eli harjoittelua, harjoittelua ja vielä kerran harjoittelua!

Kaiken kaikkiaan siis kuluneesta dieetistä jäi kaikinpuolin hyvä mieli ja sunnuntaisesta kuntotsekistä hyvinkin

Tuplat takaa.
Tuplat takaa.

rohkaistunut olotila: TÄÄLTÄ TULLAAN ! Proteiinidieetti tuntuu purevan muhun oikein hyvin, joten tuleva kisadieetti tullaan näin ollen toteuttamaan tähän tyyliin. Nyt jatketaan vain eteenpäin, hyvillä mielin ja samalla draivilla. Hiilareita nostatellaan ja palataan offille. Treenejä edelleen se 5-6 viikkoon. Tiedossa on kehityskohteet ja niihin nyt panostetaan. En vaihtaisi tätä hommaa mihinkään :) Tää on mun elämää!

HEI NY!