Tittidii…


… nonnih, nyt on päivän kuntoilut tehty jälleen. Ensin kävin salilla pyöräilemässä, tietysti pyöräilin myös sinne ;). Sen jälkeen pyöräilimme suht pitkän, noin tunnin pyörälenkin _oikeilla_ pyörillä :D Pidempäänkin olisi voinut pyöräillä, mutta pikkuemäntä tuli kotiin klo 19 aikaan, joten oli ehdittävä kaupan kautta kotiin ja suihkuun. Sen lisäksi inspiroiduin kokeilemaan uutta jälkkärireseptiä. Tämän bongasin jostain Sport lehdestä tms. en nyt muista tarkalleen. No mutta kuitenkin, paistoin omenansiivuja hunajassa ja pienessä määrässä öljyä. Kypsyttelin ne siinä hyvin. Lisäsin hieman paistettujen omenasiivujen päälle sitruunaa, sitten vaniljajogurttia ja tietysti kanelia. Avot, kyllä oli muuten loistavaa, oikeinkin hyvää. Tänään töiden jälkeen tein, kuten yleensä aina, ison kasan salaattia, paistoin possunpihvejä, joiden lisukkeena oli couscousvihannespeti :) ja oli muuten hyvää. Nam! Olen kyllä kiitettävästi pysynyt tässä jo pidempään suht tiukalla ruokavaliolla. Olen välttänyt liikoja hiilareita, edelleenkään en syö leipää ollenkaan. Sen sijaan syön kauhean määrän salaattia päivittäin. Arkena ruokailu menee kutakuinkin näin:

Aamupala:
– rasvatonta rahkaa (Ehrman)
– hedelmäpaloja
– hieman makeutusainetta
– kuppi, pari kahvia

välipala:
-omena ja / tai lasi piimää

Lounas:
– iso salaatti jossa yleensä on:
jäävuorisalaattia
kurkkua
herne-maissi-paprikaa
raejuustoa
tomaattia
mausteeksi sitruunapippuria ja näön vuoksi = vähän kevyt salaattikastiketta
– lasi piimää ja kahvi
(joskus syön jälkkäriksi pienen rahkan)

Päivällinen:
– suurin osa salaattia kuten edellä
– possua, kanaa tai kalaa (aika usein kanaa)
– harvemmin lisukkeita, mutta joskus vähän riisiä tai couscousia

Iltapala:
-useinmiten rahkaa tai pieni salaatti

Tämän lisäksi syön päivittäin D-, B- ja C-vitamiinia, Magnesiumia, Calsiumia ja rasvahappovalmistetta. Treenipäivinä juon palautusjuomana Gaenomaxin. Treenatessa käytän yleensä urheilujuomaa, riippuen vähän treenin rankkuudesta.

Näillä siis mennään, on menty jo pitkään. Treenattua tulee edelleen kolmesta kuuteen kertaa viikossa, keskimäärin varmaan neljä kertaa viikossa, yleensä kuitenkin pidän ehkä kaksi lepopäivää viikossa. Nyt on kesän myötä tullut pyöräily mukaan, joten lepopäivinäkin tulee aika usein fillaroitua. Aijuu, vkonloppu aamuisin syön aamupalaksi useinmiten kaurapuuroa, jossa on sokeroimatonta omenahilloa ja mustikkakeittoa (sokeriton). Ihmisenhän olisi hyvä syödä jopa 750g vihanneksia päivittäin, yritän siihen. Yleisesti tunnettu ohje on 500g päivässä, mutta ei kait niitä liikaa voi syödä. Proteiinia yritän tankata ruokavaliooni rehellisellä lihalla (pyrin siihen, että sitä tulisi syötyä noin 100-200 g päivässä) ja käytän paljon rahkaa ja raejuustoa. Sen lisäksi juon piimää. Jo kauan sitten mainitsin blogissani, mistä inspiroiduin tähän ruokailutyyliina, sehän oli tietysti niin helvetin tiukassa kunnossa oleva Jutta. Olen lukenut hänen blogiaan ja kieltämättä ihannoin sitä itsekurin määrää mitä hän on pitänyt Fitnes kisojensa kynnyksellä. Jestas! Hieno mimmi! (kuva lainattu Ilta Lehden kuvista)

Huomenna olisi jälleen työpäivä, niin kyllä kyllä, lauantainakin :) tiedossa on sitten ensi viikolla pitkä vkonloppu, jei! Ei muo haittaa, itse olen tuon vuoron varannut. Meillähän ei väkisin joudu tekemään vkonloppuja, vaan ne ovat vapaaehtoispohjalta.

Jeps, mutta siitäkin huolimatta tänään on tiedossa leffailta ja ihan tietoisesti aijon langeta nameihin ;) Huomenna voisi jos mahdollista, niin käydä vaikka vähän pyöräilemässä tms. Toisaalta tyttö on koko päivän mummolassa, että ehkä olen hänen kanssaan sitten illan. Sunnuntaina menemmekin sitten yhdessä kuntosalille. Tytöllä on lastenjumppa ja minä aijon mennä core tunnille :)

Näin.